Kruszywa do infrastruktury drogowej i kolejowej
								Wykorzystywane są w nawierzchniach asfaltowych, podbudowach drogowych i robotach ziemnych oraz w infrastrukturze kolejowej. Znajdują zastosowanie w warstwach ścieralnych, wiążących, mrozoochronnych i ulepszonego podłoża, podbudowach stabilizowanych mechanicznie, a także na podkłady kolejowe, podsypkę i nasypy.
							
						
- Kruszywa CEMEX do warstwy ścieralnej:
 KR3-KR7 Grysy: melafirowe, amfibolitowe, grandodiorytowe, kwarcytowe; piaski łamane
 KR1-KR2 Grysy dolomitowe, kruszywa łamane z otoczaków, piaski naturalne
- Kuszywa CEMEX do warstwy wiążącej:
 Grysy dolomitowe, andezytowe, melafirowe, amfibolitowe, grandodiorytowe, kwarcytowe, wapienne, kruszywa łamane z otoczaków, piaski łamane, piaski naturalne.
- Kruszywa CEMEX do warstwy podbudowy asfaltowej:
 Grysy dolomitowe, andezytowe, melafirowe, amfibolitowe, grandodiorytowe, kwarcytowe, wapienne, kruszywa łamane z otoczaków, piaski łamane, piaski naturalne
- Kruszywa CEMEX do podbudowy stabilizowanej mechanicznie:
 Neogem: DROGOmix, EKOmix
 Kruszywa łamane do mieszanek: z otoczaków, dolomitowe, andezytowe, melafirowe, amfibolitowe, grandodiorytowe, kwarcytowe, wapienne
- Kruszywa CEMEX do podbudowy stabilizowanej cementem:
 Neogem: DROGOmix, EKOmix, SANDmix
 piasek naturalny, kruszywa grube oraz o ciągłym uziarnieniu: dolomitowe, wapienne, żwir, pospółka, niesort
- Kruszywa CEMEX do warstwy mrozoochronnej oraz ulepszonego podłoża: 
 Neogem: DROGOmix, EKOmix,
 piasek naturalny, kruszywa grube oraz o ciągłym uziarnieniu o odpowiednim wskaźniku różnoziarnistości: dolomitowe, wapienne, żwir, pospółka, niesort
- Kruszywa CEMEX na Warswę Ulepszonego Podłoża: 
 Neogem: DROGOmix, EKOmix,
 Piasek naturalny, kruszywa grube oraz o ciągłym uziarnieniu o odpowiednim wskaźniku różnoziarnistości: dolomitowe, wapienne, żwir, pospółka, niesort
Kruszywa CEMEX do mieszanek mineralno-asfaltowych
| KRUSZYWA DLA DROGOWNICTWA wg WT-1 | KATEGORIA RUCHU | ||
| KR1-KR2 | KR3-KR4 | KR5-KR6 | |
| Podbudowa z betonu asfaltowego | X | X | X | 
| Warstwy wiążące, wyrównawcze i wzmacniające z betonu asfaltowego | X | X | X | 
| Warstwy ścieralne z betonu asfaltowego | X | X | |
| Warstwy ścieralne z mieszanki SMA i BBTM | X | X | |
| Warstwy wiążącej i ścieralnej z asfaltu lanego | X | X | |
Ponadto kruszywa CEMEX stosowane są do:
- mieszanek stabilizowanych mechanicznie
- mieszanek stabilizowanych hydraulicznie
- warstw mrozoochronnych
- inne przeznaczone do robót drogowych min: wykonanie nawierzchni dróg gruntowych, wzmocnienie podłoży gruntowych czy wykonanie urządzeń odwodnienia dróg;
Właściwości
- wysokie parametry mechaniczne do zastosowania w najwyższych kategoriach ruchu KR5-KR6
- Stałość składu ziarnowego daje gwarancję stabilności prowadzenia procesu produkcyjnego mieszanek mineralno-asfaltowych.
- Kruszywa łamane zasadowe (dolomity) charakteryzują się dobrymi parametrami przy produkcji betonu asfaltowego bez potrzeby zastosowania środków adhezyjnych
- niższa gęstość dolomitów w porównaniu z bazaltem i gabrem co poprawia wydajność masy bitumicznej nawet do 10%!
- odpowiedni wskaźnik przepływu kruszywa drobnego łamanego zapewnia lepszą odporność na koleinowanie się zwiększając tym samym jej trwałość
Normy
- PN-EN 13043 Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu
- PN-EN 13242 Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym
- PN-EN 13450 Kruszywa na podsypkę kolejową