Materiały CEMEX na budowach w całym kraju
19 kwietnia, 2012
CEMEX Polska jest cenionym producentem materiałów budowlanych. Ze względu na szeroki asortyment oraz profesjonalną obsługę, firmy budowlane wybierają jej produkty do realizacji wielu kluczowych inwestycji infrastrukturalnych.
Euro 2012
CEMEX Polska dostarczając beton mostowy klas B35, B50, B60, kontraktorowy klasy B25 oraz Promptis, uczestniczy przy budowie autostrady A4 Tarnów - Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. Natomiast od węzła Szarów do węzła Krzyż zapewnia cementy CEM I 42,5 N HSR/NA i CEM I 52,5 N HSR/NA, oferowane pod marką HSR Konstruktor, które dzięki swoim specjalnym właściwościom doskonale nadają się do wytwarzania trwałych betonów. Nowa droga zapewni szybkie i sprawne połączenie komunikacyjne w ruchu międzynarodowym na kierunku wschód-zachód. Otworzy bezpośrednie połączenie z Niemcami przez przejście graniczne w Jędrzychowicach i z Ukrainą przez przejście graniczne w Korczowej. Materiały wykorzystywane są także przy budowie autostrady A1 Toruń – Stryków na odcinku Kotliska – Piątek, która docelowo będzie łączyć Trójmiasto z obszarami metropolitarnymi Górnego Śląska. Beton konstrukcyjny i architektoniczny został wykorzystany także przy budowie stadionu PGE Arena Gdańsk.
Falochron
Nowoczesna technologia i zachowanie reżimów produkcyjnych zapewniające wysoką jakość betonu oraz trwałość powstających z niego konstrukcji zdecydowały o wybraniu betonu konstrukcyjnego klasy C35/45 oraz mieszanki wypełniającej Grunton z oferty CEMEX Polska do budowy falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu o długości 2 974,3m. Trwają prace budowlane, których celem jest dobudowa do istniejącego falochronu wschodniego ostrogi o długości 255,8m zabezpieczającej port zewnętrzny przed falowaniem. Betony konstrukcyjne klas C16/20, C30/37, C50/60 są także użyte do budowy terminalu LNG w Świnoujściu. To jedna z największych inwestycji realizowanych obecnie w Polsce. Przedsięwzięcie umożliwi dostarczanie do Polski skroplonego gazu ziemnego z praktycznie każdego miejsca na świecie, w ilości pozwalającej na zaspokojenie ok. 36 proc. rocznego zapotrzebowania kraju.
Lotniska
CEMEX Polska był dostawcą betonu konstrukcyjnego i nawierzchniowego do rozbudowy płyty postojowej oraz budowy terminalu na lotnisku Rębiechowo w Gdańsku. Zaopatruje także w piasek do budowy płyty dennej elektrowni w Połańcu, pod płytę główną Fabryki MAN-a w Niepołomicach oraz w grysy granitowe na rozbudowę lotniska Poznań Ławica oraz Powidz.
Modernizacja, obiekty inżynieryjne i ośrodki naukowe
CEMEX Polska dostarczał betony mostowe przy przebudowie Torowisk Tramwajowych w Warszawie w obrębie Al. Niepodległości/Nowowiejskiej oraz węzła Targowa/Zieleniecka, a także modernizacji Ronda Ofiar Katynia w Krakowie. Natomiast przy modernizacji linii kolejowej nr 4 Centralnej Magistrali Kolejowej na szlaku Olszamowice - Włoszczowa Północna - Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie CEMEX Polska dostarczał cement HSR Konstruktor do budowy na tym odcinku mostów i wiaduktów.
Z cementu CEMEX Polska zbudowanych zostało wiele mostów i wiaduktów w całej Polsce, m.in. na odcinkach trasy S-19 Stobierna-Rzeszów, S-7 odcinek Małdyty oraz na rzekach San i Wisłoka w województwie Podkarpackim. Nasz Specjalista od trwałych betonów – zarówno HSR Konstruktor CEM I 42,5 N HSR/NA jaki i CEM I 52,5 N HSR/NA – wspierał realizacje ważnych obiektów budownictwa drogowego na Warmii i Mazurach, m.in. budowę obwodnic miast Ełk i Olecko, które w znaczący sposób usprawnią komunikację w północno - wschodniej Polsce. Coraz istotniejszą rolę w budownictwie infrastrukturalnym odgrywa cement HSR Masyw – CEM III/A 42,5 N. Jego zastosowanie jest niezbędne min. przy wykonywaniu betonu na konstrukcje masywne jak i betonu narażonego na ekstremalne działanie środowiska. W ubiegłym roku znalazł on zastosowanie w wielu projektach energetycznych (m.in. budowa elektrowni wiatrowych w województwie zachodniopomorskim i pomorskim) i hydrotechnicznych (m. in. rozbudowa Oczyszczalni Ścieków „Czajka” w Warszawie).
Firma CEMEX Polska w ostatnich latach była też dostawcą do budowy lokali handlowych, biurowych oraz ośrodków naukowych, m.in. Wydziału Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej oraz Wydziału Mechatroniki Politechniki Poznańskiej, Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu.
CEMEX to lider branży budowlanej. Swoim klientom i społecznościom lokalnym w ponad 50 krajach na całym świecie zapewnia najwyższej jakości usługi oraz materiały budowlane, takie jak cement, beton towarowy oraz kruszywa. Koncern jest pionierem w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, od lat angażując się na rzecz ochrony środowiska.
Więcej o firmie CEMEX Polska i produktach: www.cemex.pl, www.cemexbeton.pl, www.hsr-konstruktor.pl, www.betonnadom.pl
Euro 2012
CEMEX Polska dostarczając beton mostowy klas B35, B50, B60, kontraktorowy klasy B25 oraz Promptis, uczestniczy przy budowie autostrady A4 Tarnów - Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. Natomiast od węzła Szarów do węzła Krzyż zapewnia cementy CEM I 42,5 N HSR/NA i CEM I 52,5 N HSR/NA, oferowane pod marką HSR Konstruktor, które dzięki swoim specjalnym właściwościom doskonale nadają się do wytwarzania trwałych betonów. Nowa droga zapewni szybkie i sprawne połączenie komunikacyjne w ruchu międzynarodowym na kierunku wschód-zachód. Otworzy bezpośrednie połączenie z Niemcami przez przejście graniczne w Jędrzychowicach i z Ukrainą przez przejście graniczne w Korczowej. Materiały wykorzystywane są także przy budowie autostrady A1 Toruń – Stryków na odcinku Kotliska – Piątek, która docelowo będzie łączyć Trójmiasto z obszarami metropolitarnymi Górnego Śląska. Beton konstrukcyjny i architektoniczny został wykorzystany także przy budowie stadionu PGE Arena Gdańsk.
Falochron
Nowoczesna technologia i zachowanie reżimów produkcyjnych zapewniające wysoką jakość betonu oraz trwałość powstających z niego konstrukcji zdecydowały o wybraniu betonu konstrukcyjnego klasy C35/45 oraz mieszanki wypełniającej Grunton z oferty CEMEX Polska do budowy falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu o długości 2 974,3m. Trwają prace budowlane, których celem jest dobudowa do istniejącego falochronu wschodniego ostrogi o długości 255,8m zabezpieczającej port zewnętrzny przed falowaniem. Betony konstrukcyjne klas C16/20, C30/37, C50/60 są także użyte do budowy terminalu LNG w Świnoujściu. To jedna z największych inwestycji realizowanych obecnie w Polsce. Przedsięwzięcie umożliwi dostarczanie do Polski skroplonego gazu ziemnego z praktycznie każdego miejsca na świecie, w ilości pozwalającej na zaspokojenie ok. 36 proc. rocznego zapotrzebowania kraju.
Lotniska
CEMEX Polska był dostawcą betonu konstrukcyjnego i nawierzchniowego do rozbudowy płyty postojowej oraz budowy terminalu na lotnisku Rębiechowo w Gdańsku. Zaopatruje także w piasek do budowy płyty dennej elektrowni w Połańcu, pod płytę główną Fabryki MAN-a w Niepołomicach oraz w grysy granitowe na rozbudowę lotniska Poznań Ławica oraz Powidz.
Modernizacja, obiekty inżynieryjne i ośrodki naukowe
CEMEX Polska dostarczał betony mostowe przy przebudowie Torowisk Tramwajowych w Warszawie w obrębie Al. Niepodległości/Nowowiejskiej oraz węzła Targowa/Zieleniecka, a także modernizacji Ronda Ofiar Katynia w Krakowie. Natomiast przy modernizacji linii kolejowej nr 4 Centralnej Magistrali Kolejowej na szlaku Olszamowice - Włoszczowa Północna - Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie CEMEX Polska dostarczał cement HSR Konstruktor do budowy na tym odcinku mostów i wiaduktów.
Z cementu CEMEX Polska zbudowanych zostało wiele mostów i wiaduktów w całej Polsce, m.in. na odcinkach trasy S-19 Stobierna-Rzeszów, S-7 odcinek Małdyty oraz na rzekach San i Wisłoka w województwie Podkarpackim. Nasz Specjalista od trwałych betonów – zarówno HSR Konstruktor CEM I 42,5 N HSR/NA jaki i CEM I 52,5 N HSR/NA – wspierał realizacje ważnych obiektów budownictwa drogowego na Warmii i Mazurach, m.in. budowę obwodnic miast Ełk i Olecko, które w znaczący sposób usprawnią komunikację w północno - wschodniej Polsce. Coraz istotniejszą rolę w budownictwie infrastrukturalnym odgrywa cement HSR Masyw – CEM III/A 42,5 N. Jego zastosowanie jest niezbędne min. przy wykonywaniu betonu na konstrukcje masywne jak i betonu narażonego na ekstremalne działanie środowiska. W ubiegłym roku znalazł on zastosowanie w wielu projektach energetycznych (m.in. budowa elektrowni wiatrowych w województwie zachodniopomorskim i pomorskim) i hydrotechnicznych (m. in. rozbudowa Oczyszczalni Ścieków „Czajka” w Warszawie).
Firma CEMEX Polska w ostatnich latach była też dostawcą do budowy lokali handlowych, biurowych oraz ośrodków naukowych, m.in. Wydziału Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej oraz Wydziału Mechatroniki Politechniki Poznańskiej, Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu.
CEMEX to lider branży budowlanej. Swoim klientom i społecznościom lokalnym w ponad 50 krajach na całym świecie zapewnia najwyższej jakości usługi oraz materiały budowlane, takie jak cement, beton towarowy oraz kruszywa. Koncern jest pionierem w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, od lat angażując się na rzecz ochrony środowiska.
Więcej o firmie CEMEX Polska i produktach: www.cemex.pl, www.cemexbeton.pl, www.hsr-konstruktor.pl, www.betonnadom.pl