Relacje z dostawcami i uczciwy obrót handlowy
Relacje z dostawcami i uczciwy obrót handlowy
Jeżeli jesteś lokalnym dostawcą i posiadasz interesującą ofertę prześlij do nas. W przypadku porównywalnych warunków ekonomicznych, lokalność będzie dodatkowym kryterium oceny konkurencyjnych ofert.
Na Twoje oferty czekamy pod adresem: zakupy@cemex.com.
Równość i uczciwość w relacjach z dostawcami
Promujemy wśród naszych dostawców stosowanie standardów określonych w naszym Kodeksie Etyki. Potwierdzenie zaangażowania naszego dostawcy w nielegalne lub nieetyczne działania może spowodować zerwanie relacji.
Współpraca z dostawcami
Promujemy wśród naszych dostawców stosowanie standardów określonych w naszym Kodeksie. Z tego względu, stanowczo odradzamy dostawcom podejmowanie jakichkolwiek działań zabronionych przez prawo lub niniejszy Kodeks oraz angażowanie się w takie działania. CEMEX, w indywidualnych przypadkach, będzie analizować raporty o sprzecznej z prawem lub nieetycznej działalności. Potwierdzenie zaangażowania naszego dostawcy w nielegalne lub nieetyczne działania może spowodować zerwanie naszych relacji.
Respektowanie umów i własności, przestrzeganie uregulowań prawnych
Respektujemy wszystkie nasze umowy i przyjęte zobowiązania, w tym prawa autorskie, licencje i inne zastrzeżone prawa. W związku z tym, prowadzimy interesy wyłącznie z tymi wykonawcami lub dostawcami, którzy posiadają kwalifikacje do użytkowania, przekazywania lub sprzedawania produktów i/lub usług podlegających wypłacie honorariów autorskich i innych zobowiązań. W rezultacie wymagamy, aby wykonawcy i dostawcy udowodnili autentyczność i legalność swoich produktów i usług. CEMEX nie będzie podejmować współpracy z wykonawcami i dostawcami, którzy nie są w stanie okazać takich dowodów.aragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Przepisy antykorupcyjne
Ogólny zakaz postępowania korupcyjnego
Wszelkie formy przekupstwa są nieetyczne i nielegalne. Będziemy badać wszelkie zarzuty korupcji i podejmować dyscyplinarne, a w stosownych sytuacjach również prawne, działania wobec osób naruszających te przepisy. Zgodnie z międzynarodowym prawem antykorupcyjnym, nigdy nie będziemy obiecywać, oferować, wypłacać, pożyczać, wręczać ani w jakikolwiek inny sposób przekazywać rzeczy wartościowych urzędnikom organów władzy, jeśli takie datki są niezgodne z prawem lub ich cel jest nielegalny. Dotyczy to datków bezpośrednich, takich jak gotówka, jak również pośrednich, takich jak zezwolenie urzędnikowi na korzystanie ze środków lub pomieszczeń biurowych naszej firmy. Zgodne z regulacją wewnętrzną darowizny i datki wymagają zezwolenia Prezesa Zarządu w danym kraju i należy je rejestrować w odpowiednich dokumentach księgowych pod odpowiednią pozycją.
Konflikt interesów i możliwości stwarzane przez firmę
Pracownicy CEMEX-u, kadra kierownicza i zarządzająca są zobowiązani postępować w sposób uczciwy i etyczny oraz działać w najlepszym interesie firmy. Wszyscy pracownicy, kadra kierownicza i zarządzająca powinni starać się unikać sytuacji, które stwarzają potencjalny lub rzeczywisty konflikt pomiędzy ich interesami a interesami CEMEX-u.
Upominki, usługi i inne wyrazy grzeczności
Pracownicy CEMEX-u nie mogą przyjmować, ani okazywać przejawów grzeczności jakiegokolwiek rodzaju, które mogą lub wydają się zagrażać procesowi decyzyjnemu w bieżących lub przyszłych negocjacjach. Zabrania się zabiegania o negocjacje w zamian za uzyskanie jakichkolwiek upominków, usług lub przejawów grzeczności oraz uzależniania od tego negocjacji.
Przyjmowanie upominków, usług lub innych przejawów grzeczności
Upominki, usługi i inne wyrazy grzeczności otrzymywane od obecnych lub potencjalnych klientów, dostawców, konsultantów lub usługodawców CEMEX-u są dopuszczalne tylko wtedy, kiedy wręczane są z powodów biznesowych zgodnych z regulacjami prawnymi. Pracownikowi nie wolno prowadzić ani kształtować negocjacji w zależności od uzyskania upominku, usługi lub wyrazów grzeczności otrzymanych od klienta, dostawcy, konsultanta, usługodawcy lub innej strony trzeciej. Pracownikom CEMEX-u nie wolno, ponadto przyjmować upominków oraz korzystać z usług i innych przejawów grzeczności od tych stron — jedyny wyjątek stanowią uzasadnione w danym momencie materiały promocyjne, usługi lub inne podobne gesty mieszczące się w ramach standardowych praktyk biznesowych. Przyjęcie tych wyrazów grzeczności wymaga pisemnej zgody bezpośredniego przełożonego, a co najważniejsze, nie może naruszać ani stwarzać pozoru naruszenia uczciwości lub obiektywności pracownika ani stwarzać wobec pracownika oczekiwań i osobistych zobowiązań. Pracownikowi nie wolno żądać, negocjować, ani akceptować zniżek lub wyrazów grzeczności od dostawców, konsultantów lub usługodawców, z osobistą korzyścią dla siebie lub dla innych osób, chyba że takie postępowanie jest zgodne z prawem, etyczne i jest ogólnie akceptowaną praktyką biznesową pomiędzy CEMEX-em a tymi stronami. Ponadto, w przypadku takich wyrazów grzeczności należy uzyskać pisemną zgodę krajowego prezesa zarządu lub dyrektora danego pionu. Pracownikowi nie wolno żądać ani przyjmować datków na cele charytatywne lub podobne od obecnych lub potencjalnych klientów, dostawców, konsultantów lub usługodawców, o ile CEMEX razem z innymi firmami nie postanowi wspierać takich kampanii działających na rzecz określonych celów.
Wręczanie upominków, świadczenie usług lub innych wyrazów grzeczności
Upominki, usługi i inne wyrazy grzeczności świadczone na rzecz obecnych i potencjalnych klientów, dostawców, konsultantów lub usługodawców są dozwolone wyłącznie w sytuacjach biznesowych w ramach obowiązujących przepisów prawa. W każdym takim przypadku wyrazy grzeczności muszą być zgodne z prawem i wymagają pisemnej zgody dyrektora danego pionu. Wszelkie związane z tym wydatki muszą zostać szczegółowo zapisane, zgodnie z ustalonymi procedurami firmowymi. Pracownikowi nie wolno prowadzić ani kształtować negocjacji w oparciu o upominki, usługi lub grzeczności wyświadczone klientowi, dostawcy, konsultantowi lub usługodawcy.
Wręczanie łapówek i wymuszenia są postępowaniem niewłaściwym i w każdym przypadku zabronionym. Jeśli pracownik otrzymuje propozycję lub żądanie łapówki albo działa pod przymusem w ramach swoich relacji zawodowych, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, powinien to natychmiast zgłosić. Wszelkie przypadki przymusu lub łapownictwa dotyczące współpracowników lub innych osób należy również zgłosić do Działu Prawnego.






